torsdag 24 september 2009

Alva är sjuk...

Nu har min lilla älskling fått både hostmedicin och Alvedon, så jag hoppas att hon får sova lite inatt. Och jag håller tummarna för att jag får sova lite också - imorgon ringer väckarklockan kl 04.50...

Förut när jag var ute och gick min sedvanliga kvällspromenad fick jag värsta brytet och började störtböla! Jag bara kände en sån enorm saknad efter mamma så att det riktigt värkte i bröstet!
Jag gick där ute helt själv i mörkret (det är verkligen kolsvart här ute på kvällarna för vi har inga gatulampor) och grät som ett barn och tyckte verkligen att livet var pest och pina, men då kom jag ju på den briljanta idén efter ett tag att jag skulle ringa till min underbara lillebror, och efter att ha pratat med honom kändes allt genast lite bättre!
Jag älskar dig, brorsan!

Nu är klockan snart tio och jag känner att det är dags att slå ihop laptopen och släcka lampan.

Det här har jag ätit idag (17,5p):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom, skinka och en kopp kaffe (4p)
Mellanmål: 2 äpplen
Lunch: "kyckling"-gryta och matvete, Cola zero (5,5p)
Mellanmål: 2 päron, 1/2 ask Läkerol salvi (0,5p)
Middag: wokgryta med ris (se förra inlägget), (5,5p)
Kväll: 1 polarkraft extrem med Lätt & lagom och skinka (2p)

1 kommentar:

Helen sa...

Hoppas Alva kryar på sig.. här är Pär förkyld å feber.. alla tre har blåsor i munnen.. jag har klarat mig...
önskar jag kunde krama om men du vet att jag tänker på dig å jag förstår att din sorg kommer över dig ibland å då ska du gråta gråta gråta..
kram