onsdag 2 september 2009

Kvällsmaten är serverad!

Nu ikväll hade jag så många points kvar att jag kände att jag kunde unna mig en riktigt lyxig kvällsmåltid: en smörgås med stekt ägg och en med ost och saltgurka. Och en kopp citronte.
Som grädde på moset låg det en ny Topphälsa i brevlådan också...

Ja, det var väl det som var det positiva med dagen.
För övrigt har det varit en jobbig dag, och jag har inte alls mått bra.
Fick ett bryt i bilen på väg hem förut och satt och lipade över mamma, och när Alva ryckte sönder armbandet som jag hade på mig (som mamma hade gjort åt mig), då höll jag på att bli galen... Nerverna sitter utanpå kroppen idag, och jag är överkänslig. Jobbigt!

För övrigt så var lägenheten jättemysig, så vi får väl se om jag får den eller inte. Han som hyr ut den vill ju som sagt helst hyra ut den till någon äldre, så jag är förberedd mentalt på ett negativt besked i veckan. Men den var fin...

Men det sjukaste av allt; precis när vi kom fram till lägenheten gick den förre spekulanten därifrån, och vet ni vem det var?

Snubben som försökte råna mig på Maxi för 4 år sen!!!

Jag berättade hela storyn för ägaren, så han är nog inte så intressant längre...
Vilket sammanträffande!

Nu ska jag avnjuta min kvällsmat och sen ska jag ta med mig min nya tidning upp till sängen och läsa mig till sömns.
Imorgon börjar jag klockan 06.00, så ikväll ska jag lägga mig tidigt...

Ps: det här är min lillebror. Världens bästa lillebror!!!


1 kommentar:

Helen sa...

oj va läbbigt att stöta på honom.. bra att du talade om det för ägaren...
förstår om du blev ledsen när alva hade sönder armbandet.. hoppas det känns bättre.. kram