torsdag 10 september 2009

Hemligheten - att alltid lägga upp maten på en assiett...

...för då lurar man ögat att man får äta mer än man gör egentligen.
Briljant!

Hur som helst, idag har jag ätit detta (inte världens bästa och mest väl sammansatta kost, men jag har hållit mig inom pointsen i alla fall...):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom, sallad, 4 skivor skinka och körsbärstomater, en kopp kaffe (4p)
Mellanmål: en nektarin, ett äpple
Lunch: 2 frallor med Lätta, skinka och tomat, kaffe (7p)
Middag: 1,5 dl kokt ris, 1 vegetarisk schnitzel och champinjon- och paprikasås (8p)

Nu ikväll har M varit trött och grinig och på dåligt humör, och vi har precis tjafsat...
Åh, vad jag längtar efter MIN lägenhet just nu!
Han satt där nere och gormade om hur skönt och tyst och lugnt det skulle bli när vi drog, och även om jag vet att han säger så bara för att han är just trött och grinig och på dåligt humör, så ska det bli intressant att se om han tycker att det kommer bli så jävla skönt att sitta här helt ensam om några veckor...
Faan, vad jag kan bli trött på karlar ibland...

Förresten, det måste jag ju berätta.
Idag började jag inte jobba förrän kl 12.30, men jag lämnade Alva på dagis redan kl 11.30 så att hon kunde äta lunch där, och istället för att driva runt på jobbet eller kolla i klädaffärer, så maxade jag iPoden och gick ut och powerwalkade i 30 minuter...
Duktigt, va?



1 kommentar:

Helen sa...

heja.. duktig du är som gick ut å gick istället för att driva runt.. hihi..
förstår om du är lite less just nu å att du vill flytta.. snart så.. kram