tisdag 22 september 2009

God morgon!

Ibland känner man ju för att balla ur lite när man gör frukost (eller?) och det gjorde jag idag... Den här frukosten "kostade" mig 6,5 points och bestod av: 2 polarkraft extrem med Lätt och lagom, 2 skivor skinka, saltgurka, körsbärstomater, 1 kokt mosat ägg, 1/2 dl kräftstjärtar och 1 tsk lättmajonäs. Och en kopp kaffe.
Supergott!

Nu sitter jag framför Nicke Nyfiken med Alva och försöker samla kraft inför lite packning - alltså, vi flyttar om lite mer än 1 vecka och jag har bara packat 3 lådor hittills... Som tur är ska ju M bo kvar, så det är ju inte hysteriskt viktigt att precis allt kommer med redan nu, men samtidigt är det ju skönt att få allt avklarat. Speciellt med tanke på att jag inte kommer att ha någon bil sen...

För övrigt vet jag inte riktigt vad som händer idag...
Jag ska ju till kuratorn klockan 13.00, men sen blir det nog lugnt.
Eftersom jag precis har börjat äta kött går mycket av tankeverksamheten åt till vad jag ska äta för roligt till middag, och idag lutar det åt att jag gör något av mina kräftstjärtar som jag har kvar... Kanske en god pastasås...
Alternativt blir det kasslergratäng. Läste för ett tag sen att kassler är hyfsat viktväktarvänligt: 3 skivor är 2 points, och gör man en gratäng med broccoli och lite minifraiche eller nåt i, så kan det nog bli riktigt gott. Med ris till.

En grej som jag är sugen på att testa är lövbit - är det någon som vet hur många points det köttet innehåller? Hittade det inte i Pointsguiden...
Sen ska det bli väldigt intressant att smaka på julskinka i år också - har ju inte ätit det på 15 år... Och prinskorv. Och köttbullar. Och grynkorv. Och sill...
Åh, det är verkligen en helt ny värld som har öppnats!!!
Spännande!

Inga kommentarer: