måndag 14 september 2009

Stöd Bröstcancerforskningen!

"Under hösten är det flera företag som vill bidra lite extra till forskningen kring bröstcancer och vi är mycket tacksamma för alla bidrag.
Ahlgrens rosa rattar är ett lättsamt men samtidigt ödmjukt sätt att bidra till att öka medvetenheten och kunskapen om bröstcancer, säger Ingrid Kössler, ordförande i Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation.
Ahlgrens bilar Rosa Rattar kommer säljas under oktober månad.
10% av överskottet från försäljningen går till arbetet mot bröstcancer."

Det här tycker jag är ett jättebra initiativ, och jag hoppas verkligen att fler företag hoppar på den här idén. Själv äter jag ju inte godis (!), men om jag hade gjort det så hade jag definitivt köpt en påse rattar bara för sakens skull...

Idag har jag känt mig lite nere och hängig - jag vet inte vad det beror på, men det är väl kanske den tiden i månaden.
Dessutom känns det ju lite jobbigt med flytt och separation m m...

Idag hade jag ingen matlust på jobbet, så jag drack en Naturdiet shake till middag. Gott! Var lite skeptisk först, men jag kan absolut tänka mig att dricka fler såna...

Så här har min dag sett ut idag (19p):

Frukost: 2 polarkraft extrem med lätt & lagom, 4 skivor skinka, sallad, körsbärstomater och en kopp kaffe (4p)
Lunch: Naturdiet shake; Caffelatte (3,5p)
Mellanmål: 1 banan, kaffe (1,5p)
"Middag": 2 Ica grovt bröd med äpple, lätt och lagom, 4 skivor skinka, 1 dl K-special och 2 dl mellanmjölk (8p)
Kväll: 1 liter popcorn, Cola zero (2p)


Ps: Det blev ingen långpromenad idag, för jag mådde lite illa och hade ont i magen när jag kom hem från jobbet... Däremot traskade jag i 20 minuter innan jobbet, och det var superskönt!

1 kommentar:

Slaktarn sa...

Vilket sammanträffande att det var rattar i påsarna.