måndag 7 september 2009

Måndagsmiddagen:

Jag blev så himla sugen på att testa något nytt när jag gick i affären förut, så jag köpte en rolig pastasort som jag aldrig har ätit förut samt nya vegetariska små filéer.
Middagen blev ljuvlig!
Stekte filéerna tillsammans med både burkchampinjoner och färska champinjoner, kryddade med salt, svartpeppar, Vegeta och soja. Hällde i 10 msk Milda mini, lite vatten och några halverade körsbärstomater.
Klart!
Totalt "kostade" middagen ca 7 points.

Så här har min dag sett ut idag (19p):

Frukost: 1 1/2 fralla med Lätta, sallad, gurka, 2 skivor skinka, ett kokt ägg och en kopp kaffe (7p)
Mellanmål: ett äpple, en nektarin
Lunch: Kyckling Masala, Cola zero (5p)
Mellanmål: 2 nektariner, kaffe
Middag: 1,5 dl kokt pasta, 1 vegetarisk filé och champinjonsås (7p)

Idag har jag haft grym träningsvärk i benen och skinkorna efter mina promenader - alltså, det är ju skrämmande vilken dålig kondition man har... Men det var samtidigt så himla skönt att gå ut och gå, så det ska jag fortsätta med.

Förut var jag inne på Telenorbutiken i "mitt" köpcentrum, och den bruden jag pratade med var en riktig bitch alltså...
Så jävla dryg och överlägsen!
Hur som helst så fick jag en helt ny mobiltelefon, dock samma modell som den förra, så det ska bli kul att se hur länge den här håller... När den här går sönder byter jag modell helt och hållet. Men jag gillar min telefon och är villig att ge den en stackars chans till...
Håll tummarna för att jag får ha den här ett tag, utan att den krånglar...

Åh, det är ju lite spännande, för idag ska han som äger min kommande lägenhet ringa och boka in ett möte imorgon för att skriva kontrakt...
Tänk om han inte ringer!
Hmm, nu ska jag plana ut i soffan och slappa lite innan det är dags att gå upp och lägga sig för natten. Jag sov så himla dåligt inatt, så jag har varit jättetrött idag - kl 02.15 inatt vaknade jag av en duns: Alva trillade ur sin säng... Men det gick bra och hon somnade om direkt. Det gjorde inte jag...

1 kommentar:

Helen sa...

det där såg smaskens ut..
jag håller alla tummar å tår att du får ha en hel mobil lääääänge..

ramla ur sängen har Leo gjort ett par gånger men nu har han ny säng och kan inte ramla ur... men han har alltid klarat sig bra han me å bara somnat..
hoppas att han har ringt nu.. kram