lördag 26 september 2009

Min steglängd: 83 cm

Ja, tro det eller ej, men idag var jag uppe på berget och gick 2,5 km innan jobbet, och jag räknade ut att min steglängd är 83,33 cm. Jag trodde aldrig att lilla jag skulle kunna ta såna bamsekliv, men jag kontrollräknade t o m 2 gånger, och det stämmer!
Idag har jag för övrigt gått 8202 steg = 6,8 km.
Och 2,5 km tog exakt 25 minuter att gå.
Dessvärre glömde jag BÅDE iPoden och hörlurarna till radion i stegräknaren, för om jag hade lyssnat på musik under tiden så hade det nog gått lite fortare... Men det var samtidigt helt underbart att promenera i skogen och känna doften av höstlöv och bara lyssna på tystnaden!

Idag var det helt hysteriskt på jobbet, och det var likadant igår...
Imorse vaknade jag med migrän och fick ta en Ipren och tyvärr känner jag att huvudvärken är på väg tillbaka.
Den här helgen är det Stora Shoppinghelgen i Skövde med en massa jippon och grejer, så det har varit hur mycket folk som helst i rörelse i hela stan. Samtidigt som det är jättekul att det händer saker när man bor i en sån här liten stad, så kan det bli lite väl intensivt också. Men imorgon blir det nog hyfsat lugnt, tror jag.

Förut fick jag reda på att lillebror spelar en viktig seriematch nästa lördag - om de vinner den går de upp i division 5.
Åh, jag håller både tummar och tår, och ska verkligen försöka ta mig tid att åka dit och kolla också. Jag flyttar ju nästa helg, men jag hoppas som sagt att jag kan klämma in det i schemat i alla fall.
Lycka till, Krille!

Imorgon är det jobb som gäller igen (kl 11-17.30), och M ska också jobba så Alva ska vara hos sin farmor i några timmar. De ska nog gå till Aspö gård, för där är det familjedag med både ponnyridning och agility-uppvisning. Alva kommer att ha det så himla roligt!

Idag har jag ätit detta:

Frukost: 2 smörgåsar med Lätt & lagom, skinka, saltgurka och körsbärstomat, 1 dl vaniljyoghurt med färska jordgubbar, en kopp kaffe (6p)
Lunch: ris och wokgryta (6p)
Mellanmål: 1 nektarin, 1 kiwi, kaffe
Kväll: 1 bagel med Lätta och 4 skivor skinka, Cola zero (6,5p)

Inga kommentarer: