onsdag 16 september 2009

Pizzasugen!!!

Åh, det har ju gått så himla bra med min diet i 7 veckor, men just idag är jag så fruktansvärt pizzasugen!!! Inte så pass allvarligt att jag ger efter för suget och går och köper en pizza, men om någon skulle ställa den framför näsan på mig skulle det bli overkligt jobbigt...
Nej, jag mosar i mig nektariner här istället och ska gå och lägga mig tidigt ikväll, så jag slipper tänka på allt gott som finns att stoppa i munnen...
Jag har för övrigt överskridit min ranson med 2,5 points idag, men det skiter jag i - jag har varit så duktig med mina promenader att jag faktiskt har några AP tillgodo... Jag har min ägglossning nu; det är nog därför jag har blivit så matfixerad... Jobbigt!

Det här har jag ätit idag:

Frukost: 1 1/2 fralla med lätta, skinka, gurka och tomat, en kopp kaffe (5p)
Mellanmål: 2 äpplen, 1 nektarin
Lunch: Kyckling Masala, Cola zero (5p)
Mellanmål: 1 fralla utan smör, 2 skivor skinka och en kopp kaffe (2,5p)
Kväll: 1/2 Rieska (finskt osötat surdegsbröd) med 1 skrattande kon light, 2 skivor skinka (4,5p)
Övrigt: 1 liter popcorn, Pepsi Max (2p)
Övrigt: fruktsallad (äpple, päron, nektarin, banan, russin) med vaniljvisp (2,5p)

PS: Kvinnan på bilden från igår är 24 år gammal...
Hon var med i ett reportage i senaste numret av ToppHälsa, och utan att vara elak så trodde jag att hon var minst dubbel så gammal...

1 kommentar:

Helen sa...

härligt att du skippade pizzan.. jag åt sallad när de andra åt kebab med strips.. men jag åt en del strips jag med.. blev så sugen.. men det är ok för mig.. för jag åt ju inte en portion.. kram