onsdag 9 september 2009

-6,5kg på 7 veckor och 2 dagar...

Förut när jag ställde mig på vågen upptäckte jag att jag hade gått ner några hekto till, så på 7 veckor och 2 dagar har jag gått ner sammanlagt exakt 6,5 kg... Nöjd!
Jag körde ju igång med GI den 20 juli och tappade typ 1,5 kg på 2 dagar (så länge jag höll ut på den dieten...) och det var nog den sporren som fick mig att fortsätta, dock med Viktväktarna som modell.
Och som jag har sagt förut - det går så himla lätt den här gången!
Om jag bara fortsätter hålla mig till mina entimmes-promenader några kvällar i veckan också, så kan jag nog nå min målvikt den här gången...
Vet förresten inte riktigt vad jag ska sätta som målvikt, men om jag kommer under 60 kg-strecket så är jag mer än nöjd! Egentligen kan jag ligga på 52 kg och ändå vara normalviktig, men det känns som ett ouppnåeligt mål. Nja, bara vikten börjar på en 5:a, så stannar jag där...

Nu ska jag fixa iordning lite frukost åt mig och Alva, och sen väntar jobb och dagis.

PS: Tack för sms:et imorse, lillebror. Det känns skönt att veta...

1 kommentar:

Lotta sa...

Grattis! Det är ju verkligen jättebra jobbat... fortsätt kämpa och jag tror att det är viktigt att känna efter också hur man mår och inte bara enbart stirra på siffrorna vid målet!
Lotta