söndag 20 september 2009

Vad tycker ni om min nya fina scarf?

Idag har vi tagit det riktigt lugnt och skönt, så det har verkligen känts som en riktig söndag!
Jag och Alva åkte till Maxi och handlade lite till lunchen, och sen åkte vi vidare till "farsan" och lagade mat: tagliatelle och en pastasås med kräftstjärtar, purjolök, paprika, färska champinjoner, creme fraiche, vitlök och körsbärstomater. Mumsigt!
Brorsan och hans tjej kom ner också, så det blev en riktig familjemiddag (tyvärr saknades minsta lillebrorsan, för han spelade fotbollsmatch:
vinst med 10-0!).

Nu ikväll har jag och Alva slappat, kollat film och käkat popcorn. Myskväll, med andra ord... Nu ska lilltjejen sova och jag tänkte kolla på några avsnitt av Dexter.

Så här har min dag sett ut idag (19p):

Frukost: 1 polarkraft extrem och 1 minibaguette med Lätt & lagom, skinka och saltgurka, och en kopp kaffe (5,5p)
Mellanmål: en nektarin
Lunch: tagliatelle och pastasås med kräftstjärtar (6,5p)
Kväll: 2 polarkraft extrem med 1 skrattande kon light, skinka och saltgurka (3p)
Övrigt: 2 liter popcorn och Cola zero (4p)

PS: Imorgon släpps Lars Winnerbäcks nya cd - gissa vem som ska köpa den!?!

1 kommentar:

Helen sa...

den är ju såå fin.. och likadan är du