tisdag 29 september 2009

Höstpromenad...












Har precis kommit hem efter min vanliga runda, och nu har jag räknat ut att den är 6,5 km lång...
Den tar 1 timma och 5 minuter att gå, och stegantalet blir 7829 steg.

Ända sedan jag gick ut har Alva tjatat om pannkakor, så jag får väl helt enkelt ställa mig vid spisen och steka lite pannkakor till min lilla prinsessa...
På återseende!


Nu har jag gjort pannkakor (7 st), och jag har ingen aning om hur många points det är i dem (jag åt inga, i vilket fall som helst). Jag följde ett recept på Recepten.se:

1 1/4 dl mjöl
1/2 tsk salt
3 dl mellanmjölk
2 ägg
25 g smält margarin

Blanda mjöl och salt.
Tillsätt hälften av mjölken och vispa till en slät smet.
Häll i resten av mjölken och vispa slätt.
Tillsätt äggen, ett i taget.
Vispa.
Tillsätt det smälta margarinet.
Vispa.
Stek på medelstark värme.

Inga kommentarer: