lördag 5 september 2009

Kokt potatis, vegetarisk schnitzel och KANTARELLSTUVNING...

Förut när vi var i Skara sprang jag in i deras Grönsakshus för att köpa lite jordgubbar, och när jag kom fram till disken hade de en hel låda med färska kantareller stående där - jag kunde ju absolut inte hålla mig, utan köpte en påse direkt!
Nu är de uppätna... och det var ljuvligt gott!

Till efterrätt blev det jordgubbar med vaniljvisp, och en god kopp kaffe.

Nu är jag så löjligt sömnig - funderar faktiskt på att lägga mig och vila i en timme eller nåt.
Ikväll är det ju fotboll, Sverige - Ungern, och det vore tråkigt att somna i soffan under matchen. Och det kommer jag nog att göra om jag inte sover en liten stund nu på eftermiddagen. Egentligen borde man väl kanske gå ut och ta en promenad istället, och få lite energi av den friska härliga höstluften, men en powernap känns sååå mer lockande...

Återkommer senare!

Inga kommentarer: