lördag 2 januari 2010

Vårruset i Jönköping den 6 maj kl 18.30

Fick ett infall igår och bestämde mig för att kämpa mot en utmaning under året - jag tror att det får bli Vårruset i Jönköping... Ett lopp på 5 km (lagom!) och bara för tjejer - det känns perfekt!

Nu ikväll sitter jag här i soffan under en varm och skön filt och tittar på teve, och funderar på att plumsa ner i ett skumbad och därefter kolla på en film.
Alva är hos M, så det är lugnt och skönt här hemma. Men jag saknar min lilla prinsessa!!!

Jag vet inte riktigt vart jag hamnar pointsmässigt idag, men det känns bra i alla fall.
Till frukost åt jag 2 frallor med skinka och gurka (6,5p), till lunch åt jag potatisgratäng och en nötfärsbiff och sallad (tack, brorsan!) och nu ikväll värmde jag en burk Findus grönsakssoppa (1,5p) och åt 2 knäckemackor (en med skinka och en med kaviar). Utöver detta har jag ätit 3 clementiner och 3 päron.

Jag känner att jag inte är lika motiverad som jag har varit tidigare, men jag tror nog att det ska gå bra ändå - jag vill ju så gärna kunna bada utan att skämmas i sommar; det är mitt stora mål med min viktminskning...

Näe, nu fryser jag så mycket att jag bara måste lägga mig i ett varmt bad. Jag gick upp klockan 04.00 imorse, och jobbade mellan kl 5-16.20, så jag tror att det är därför man känner sig ruggig och frusen.
Så nu plumsar jag ner i badkaret.
Solong!

Uppdatering:

Nybadad och sugen på nåt gott: det fick bli 2 knäckemackor med Kalles kaviar light, ett äpple, en clementin och ett STORT glas Cola zero.
Jag tror nog att jag möjligtvis har gått över mina points idag, men samtidigt så tog jag en promenad både till och från jobbet, plus att jag trampade på steppern igår, så det känns helt okej ändå. Och det är ju lördag!
Nu ska jag sätta på en film; har lånat mängder av filmer av min lillebror, så jag vet inte riktigt än vilken jag ska välja - det står nog mellan thrillern Paparazzi och den romantiska komedin Jersey girl. Hmm!?!...

1 kommentar:

Cornelia sa...

Tids nog kommer motivationen. Jag lovar!!! Vårruset ska jag också springa men det blir nog i Malmö, eller möjligen Växjö. Kram och pepp