onsdag 27 januari 2010

Scampi på spett

Idag bjöd jag M på middag; till förrätt åt vi stekta scampi i chilimarinad på spett med avokado och en sweet chilisås med creme fraiche. Till huvudrätt blev det färsk laxfilé i ugn med ett täcke av cremefraiche, salt och citronpeppar, och kokt ris.
Jättegott!
Till saken hör att M har varit vegetarian nästan lika länge som jag, och igår när vi pratade på telefon så fick jag honom att fundera på VARFÖR han inte åt kött/fisk längre, och han kom inte fram till något bra svar... så idag inledde han sin karriär som fiskätare :-)
Maten fick väl godkänt, men han vågade bara smaka små bett på varje rätt av rädsla för att han skulle reagera på något konstigt sätt efter så många år som vegetarian...

I övrigt har dagen varit bra!
Tyvärr vaknade jag med huvudvärk idag också, och när det var lunchdags klarade jag inte av att stå emot längre utan då tog jag en Ipren. Helt overkligt med 2 dagars migrän, typ...

Nu har jag inte tid att sitta här och slöa längre; min iPhone ligger och väntar på att bli ompysslad...
Vi hörs imorgon igen!

Inga kommentarer: