lördag 23 januari 2010

Mysig dag med familjen!

Idag har vi haft det så himla mysigt! Brorsan och hans tjej kom och hämtade mig och Alva vid 11-tiden, och sen åkte vi till pulkabacken i Karstorp och mötte upp "farsan" där. När vi hade åkt pulka ett tag hade vi picknick i snön och drack kaffe/varm choklad och åt chokladkex (hmm, inte jag - jag drack bara kaffe).
Efter det åkte vi vidare till Tibro och käkade på den beryktade pizzerian "Tibro Bar & Grill" - de är typ kända för deras stora pizzor...
Jag åt 3 slicar(?) kebabpizza och en slice La Maffia, och drack Cola light.
När vi var mätta och belåtna satte vi oss i bilen och åkte tillbaka till Skövde, och hann med en liten avstickare in till Ö&B, där vi köpte lite lördagsgodis: kexchoklad och Ferrarri-bilar till Alva, och en Dumle-chokladkaka till mig. Inte för att jag är ett dugg sugen på godis för tillfället, men jag köpte en utifall att... ;-)
Nu blir det hemmamys resten av eftermiddagen och kvällen...









Vet ni förresten vad jag gjorde för ungefär 5 minuter sen?

Jag har beställt en iPhone 3GS 16GB!!!!!!!!!!!

Och det känns så himla bra...
Jag satt ju framför datorn i flera timmar igår kväll och jämförde priser och modeller och abbonnemang, och kom fram till att Halebop Hallå med Surf Bas passade mig perfekt, så nu är den äntligen beställd!
Jag pratade med M förut och frågade honom om råd, och han sa att det var helt rätt beslut. Skönt!
Mitt Telenor-abbonnemang går ju inte ut förrän den 7 juli, men förhoppningsvis tar M över det abbonemanget (kostar bara 179 kr/månad, och då får man ringa för 99 kronor) och sen köper han den nya iPhonen som planeras släppas till sommaren... Perfekt!
Och även om han inte tar över mitt abbonnemang så kommer jag tjäna på att ha iPhonen, för då kan jag ringa från min Sony Ericsson för 99 kronor i månaden, och surfa på iPhonen istället för min månadssurf från Tele 2 som jag har nu (249 kr/månad).
Åh, jag är så himla nöjd!!!


1 kommentar:

Helen sa...

facebook funkar inte som jag vill.. här kommer resten av receptet..
läser dina senaste inlägg imorrn.. ska kika på film nu... kram

sen in i ugnen på 225 grader ca 30 min.. gärna halva skalade potatisar runt om med lite olja och flingsalt.. gott med bea till det.. men du väljer kanske nåt magare till..
glöm inte att ha bakplåtspapper på plåten.. lycka till.. å ja ca en halv sådär liten låg burk med vitlöksost i .. inga kryddor på köttet