måndag 25 januari 2010

På söndag smäller det.....

Som många av er vet vid det här laget så jobbar jag i en spelbutik på Ica Maxi, och på söndag är det dags för Svenska Spels ombudsgala på Globen i Stockholm. JAG ska åka dit!!! Och det ska bli så himla kul!

Jag inleder dagen med att åka X2000 upp till Stockholm, och är framme strax efter klockan 11.00. Då möter personal från Svenska Spel upp vid tågstationen, och har ordnat med transfer till Globen. Mellan klockan 11.30-13.00 serveras det lunch, och sen är det lite workshops och föreläsningar och sånt fram till klockan 17.00, och 2 timmar senare startar själva galan; god mat, prisutdelningar, uppträdanden m m... =FEST HELA NATTEN LÅNG!!!

Natten spenderas i ett singelrum på Hotel Globe (eller?) och dagen efter är det föreläsningar mellan kl 9.30-12.30, och sen serveras lunch i 1 timme framåt.
Tåget hem går strax efter kl 15.00 (X2000 igen - tack, chefen!)

Åh, det ska verkligen bli så himla roligt!!! Jag ÄLSKAR att få åka iväg på såna här roliga grejer...

Idag har jag följt nya ProPoints-programmet, och det har gått jättebra!
Till frukost åt jag en fralla med smör, sallad, gurka, tomat, 1 skiva rökt medvurst, 1 kokt ägg, 2 tsk Kalles kaviar och en kopp kaffe (8p), till lunch blev det en färdigrätt från VV - Kyckling Provence (9p), till middag åt jag fullkornssnäckor och köttfärssås (7p) och till kvällsmat åt jag 2 knäckemackor med smör och kaviar light (4p). Utöver detta har jag ätit 1 äpple och 1 kiwi, och druckit Pepsi Max.
Det fattas 1 points, men jag vet faktiskt inte vad jag ska äta för att förbruka den, så jag stannar på 28 points idag. Dessutom har jag tillgodogjort mig 2 AP efter mina promenader till och från jobbet (2*15 minuter)...

Nu är det dags att natta Alva snart, och jag ska också gå och lägga mig tidigt idag.
Imorgon är jag ledig, och då ska jag till min kurator kl 13.00 - vi hörs!

Inga kommentarer: