söndag 3 januari 2010

Skärrad...

Förut när jag var på jobbet kom det en kund springande och sa att alarmet på handikapptoaletten tjöt, så jag tog med mig en skruvmejsel och ringde en tjej på jouren som fick följa med, och när vi närmar oss toaletten så möter en kille upp och säger att det är en ung kille som har fått ett epilepsianfall... Min kollega ringde efter ambulans, och jag fick sätta mig på huk bredvid killen och försöka hålla honom vid medvetande...
Fy alltså, tur att man inte är med om sånt här för ofta!
I och för sig låg han inte och dregglade och skakade eller nåt sånt, utan han låg helt stilla i framstupa sidoläge och bara mumlade, men det var rejält otäckt i alla fall... Jag satt bredvid honom och klappade honom hela tiden och pratade med honom så att han inte skulle somna, men det enda han klagade på var först värk i huvudet och nacken, sen att han mådde illa och sen att fingrarna hade domnat...
Stackars kille; han var född -88 också, så han är ju inte gammal!
Men när ambulansen kom var han fortfarande vid medvetande i alla fall, så de la honom på rygg och skulle ta blodtrycket och sen köra honom till akuten...
Jag håller tummarna för att han mår bättre nu!
Usch, jag var helt skakig och händerna dröp av svett typ, och min kollega var så upprörd att hon inte kom ihåg sitt mobilnummer när hon pratade med SOS...
Puh, det här vill jag inte vara med om igen!

För att byta samtalsämne så har det gått jättebra matmässigt idag!
Jag har ju redan berättat om min hejdundrande frukost (som landade på 6,5p), lunchen bestod av en VV-laxgryta med pasta (6,5p) och nu när jag kom hem från jobbet slängde jag ihop en pastasås med kräftstjärtar som jag åt med tagliatelle (6,5p).

Pastasås med kräftstjärtar:
1 hackad purjolök
1 liten burk champinjoner
salt, peppar
4 tsk grönsaksbuljong
1/2 dl vatten
1 burk minifraiche 5%
1 msk chilisås
3 msk kräftspad
1 burk kräftstjärtar (avrunna)
1/2 dl dill

Usch, jag är så himla frusen!
Jag är van vid att ha 25-26° varmt i lägenheten, och nu är termometern nere på 19 grader... Min näsa är fullständigt iskall, och när jag skulle läsa en saga för Alva förut var jag så kall om händerna att jag nästan inte kunde greppa boken...
Nu längtar jag efter sol och värme!

2 kommentarer:

Helen sa...

förstår att ni var skärrade..
hoppas killen mår bra nu iallafall..
skönta att höra att det går bra för dig gumman me maten..
va har du 25-26 grader inne.. jösses då kanske du ska ta å träna massa inne så svettas du dubbelt å kilona bara PUTS VÄCK.. haha.. vi brukar ha 22 å då tycker vi alla att det är asvarmt.. kram kram å PEPP

batgirl sa...

Usch, ja vad otäckt!