torsdag 21 januari 2010

Inskrivning på VV idag

Shit, vad trött jag var imorse när klockan ringde... det är ju helt omänskligt att gå upp kl 04.50! Dessutom jobbade jag världens monsterpass mellan kl 6-16, så mitt huvud känns som sockervadd just nu...
MEN jag var väldigt duktig och tog en långpromenad både fram och tillbaka till Viktväktarna nu i eftermiddag (ca 1 timmes promenad totalt), och det känns helt okej att man äntligen har varit där... Trots det kommer jag nog inte fortsätta att gå regelbundet varje vecka, utan jag var ju mest ute efter en ny kalkylator och nya Butiksguiden... Slog faktiskt till och köpte hela startpaketet (Butiksguiden, Restaurangguiden och en Check-kalender = 195 kr), för då fick man köpa kalkylatorn för 95 kronor.

Vad gäller ProPoints-programmet så tycker jag inte att man fick så mycket information om det på mötet, men det står nog desto mer att läsa om det i informationsmaterialet som man fick medskickat.
Jag har ju inte hunnit gå igenom det än, men vad jag har förstått hittills så får man lite mer points att äta för varje dag, samt att man får en veckobonus som man kan välja att äta upp eller hoppa över. Sen kan man även välja om man vill äta hela veckobonusen vid ett och samma tillfälle eller om man vill dela upp det på flera olika tillfällen.

Jag ska hur som helst äta 29 points/dag och så har jag 35 points i Veckobonus.

Och till alla er där ute som vill ha hjälp med hur många points ni ska äta per dag eller vill veta hur många points det är i någon vara eller maträtt - fråga!!!
När jag har varit ute på Viktväktarnas hemsida och läst i deras forum, så har jag märkt att många ogärna delar med sig av informationen, och hänvisar hela tiden till VV-möten istället... Jag tycker att det är så jävla snålt!
Jag fattar ju också att VV vill ha medlemmar till sina möten och tjäna pengar, men samtidigt hjälper jag gärna någon som inte har lust/tid/råd att gå dit...
Så - fråga på, så hjälper jag till så mycket jag kan!

2 kommentarer:

Birgitta sa...

vad du är bussig..När du har läst på om pro points kan du väl skriva lite om det.ha en trevlig helg

Helen sa...

oj va många points man får äta då men jag antar at dom räknas på annat sätt..