fredag 1 januari 2010

Oxfilé och potatisgratäng

Brorsan kom hit och lämnade lite mat som de hade över från igår, och det var jättegott!
Vet inte riktigt hur jag ska räkna pointsen, men oxfilén är 3p och potatisgratängen var en lättvariant med hälften mjölk och hälften grädde, så jag räknar den nog som 5p (tog lite mer än 1 dl - äter på en assiett, så det ser mer ut än vad det egentligen är). Och salladen var det ju lite majs i, så jag plussar på 0,5p = totalt 8,5p.
Och till frukost åt jag 2 polarkraft extrem med smör och 2 skivor skinka på varje, så det blev 4p.

Nu har jag och Alva precis pysslat och gjort egna tvålar, så nu väntar en god kopp kaffe och soffan...
Hej så länge!

Uppdatering:
Stannar på 19 points idag och gjorde ett tappert försök på steppern förut; jag klarade av 10 minuter...
Nu är klockan 21.00 och jag ska gå och lägga mig - ska upp klockan 04.00 imorgon bitti = inventering på jobbet.
Godnatt!

2 kommentarer:

Milla sa...

Gud vad snygg du var i håret :)
God fortsättning på dig.....

Mor Duktig sa...

Spanar runt lite på rivstatsgänget