söndag 17 januari 2010

Nu är jag riktigt FÖRBANNAD!!!

I går när M hämtade Alva sa han att vi behövde prata, och det har vi gjort nu ikväll. Eller ja, han sa vad han ville ha sagt och jag bad honom flyga och fara ungefär...

Så här ligger det till; han har ju sökt lägenhet här i Skövde för att han ska kunna ha Alva varannan vecka, MEN nu har han ångrat sig och bestämt sig för att flytta till Jönköping (han jobbar där)... Detta får ju till följd att varannan vecka-snacket bara visade sig vara ren bullshit, och att han sätter mig ordentligt i klistret - dels innebär det här att han INTE tar henne den dagen mitt i veckan som jag börjar jobba innan dagis öppnar, och dels att jag ALDRIG får någon egentid, varken på helgen eller på veckorna...
Jag är så jävla förbannad!
Och till råga på allt så säger karln att jag får skylla mig själv för att det är jag som har "skapat" den här situationen i och med att det var jag som ville gå isär...
Idiot!!!

Han säger att han inte kan bo kvar här i stan för att han är så himla svartsjuk och inte skulle klara av att se mig med en annan kille...
Samtidigt påstår han att Alva är hans allt och att han gör allt för henne, men flyttar han 15 mil härifrån och träffar henne 4 dagar/månad så tycker jag att det visar rätt mycket på motsatsen.
Jag vet inte, tycker ni att jag är orättvis?

Jag tycker att han är en sån jävla stor egoist - inte enbart för att han sätter sig själv i en situation där han inte kan träffa Alva och finnas till för henne i vardagen, utan även för att han skiter i vad jag vill göra och hur jag vill ha det...
Jag har sagt till honom att jag vill börja träna och komma ut på lite aktiviteter och få in den sociala biten i mitt liv, men nu sitter jag ju fast här och har ingen möjlighet att någonsin få göra någonting för mig själv... Även om jag kan börja träna på nåt ställe där de har barnpassning, så är man ju låst av att man har ett eget ansvar hela tiden. Bara att få gå och handla för sig själv i en halvtimme efter jobbet eller åka fram till stan och ta en fika med en kompis blir ju helt omöjligt...
Och visserligen har jag ju "farsan" och mina bröder som är jättesnälla och ställer upp när jag vill ha barnvakt, men jag hatar att behöva vara beroende av andra och tigga om hjälp... Dessutom skulle jag ju inte vilja be om barnvakt för att t ex kunna gå och handla själv, för man vill ju spara på barnvaktstillfällena och utnyttja de när det verkligen behövs...
Om Alva blir sjuk så blir det ju jag som får vabba varje gång, och dessutom kanske jag inte kan jobba kvar på Maxi heller, för när han flyttar kan jag ju varken jobba kvällar eller morgnar, och det är ju då tiderna finns. De kan ju inte anpassa hela schemat efter mig, liksom...

Det enda positiva som kom fram idag var att han tänker börja betala underhåll (!), så då kan jag använda en del av de pengarna till en barnvakt om jag vill hitta på någonting någon gång...
Jag har lovat honom tidigare att inte ta hem eventuella killar hit när Alva är hemma, men om han är egoistisk och skiter i mig då tänker faanimej jag vara egoistisk och skita i honom...
Jag menar, säg att jag träffar en kille ute på krogen - hur ska jag kunna lära känna honom om jag har Alva 24 timmar om dygnet, och de tillfällena som jag inte är med henne så är jag på jobbet!?!
Det får vara slut med det här jävla daltandet och anpassandet nu - vill han ha det så här, då ska han få det... Men om jag inte har någonting att säga till om i den här situationen, då har inte han heller det!
Från och med nu tänker jag göra vad faan jag vill och skita i vad han säger...
Jag har INTE valt den här situationen, men jag tänker göra det bästa möjliga av det, utifrån mig och Alva alltså!

Till råga på allt försöker han släta över det hela med att han kommer att börja ta Alva varannan vecka OM han får ett jobb här i stan, och att han "ställer upp" och tar Alva den dagen i veckan när jag börjar jobba tidigt tills han får en lägenhet i Jönköping...
Han fattar inte ens att det är hela hans jävla ego-attityd som är problemet! Skulle det göra situationen annorlunda? Skulle jag bli gladare av det?
Det som stör mig är ju att han har tagit ett beslut utifrån vad som gagnar ENBART honom, och sen försöker han få det till att det dels är MITT fel och dels att jag ska bli glad över att han tar Alva 8 dagar i månaden istället för 4 tills han flyttar...
Åh, jag blir så jävla irriterad!!!

Nu ska jag fixa iordning lite kvällsmat åt mig och min prinsessa!

Ps: jag har inte ätit något onyttigt idag - duktiga jag...

Till frukost åt jag 2 polarkraft extrem med skinka och en kopp kaffe (4p), till lunch blev det ris, bearnaisesås (gjord på vatten) och en nötfärsbiff (3+?p), till mellanmål blev det en clementin, en fralla med skinka och en tallrik miniyoggi (4,5p) och nu ikväll har jag ätit havregrynsgröt med 1 dl mellanmjölk och 1 tsk strösocker (3,5p) och 2 knäckemackor med kaviar light (3p).

1 kommentar:

anette sa...

Ja du Åse..Med risk för att fler kan läsa , men tar den risken.
Du skall absolut int känna att du satt dig i denna sits.
Du om nån har väl offrat dig med hans hattande hela tiden.
Det är väl kanska dags för han att växa upp och ta sitt ansvar.
Sen saknar man ju inte *kossan* förrän båset är tomt.
Du har gett han så många chanser att nu får du tänka på dig själv..Och behöver du hjälp får du be om det.:Finns många som kan hjälpa dig..Flytta från sin dotter som är ens allt för svartsjuka..Det skulle han väl tänkt på innan..Du om nån är värd att få börja ett nytt liv med nån som bryr sig om dig med.
Och skit i vad alla andra tycker..Du vet bäst själv:)

Kram på dig