tisdag 19 januari 2010

Ljuvlig omelett till kvällsmat

Jag blev så himla sugen på omelett tidigare idag av någon konstig anledning (kommer inte ens ihåg om jag någonsin har tillagat en omelett innan), så en omelett fick det bli till kvällsmat. Med spenat och fetaost. Ljuvligt...

Omelett
Jag vispade ihop 2 ägg med 2 msk vatten, 1 krm salt och lite svartpeppar.
Hällde ut smeten i en stekpanna med 1 tsk margarin.
Sen mosade jag över 1/4 bit fetaost 20% och ca 1 dl hackad spenat.
Totalt 7,5p.

Nu är klockan snart 19.30, och då ska jag kolla på Halv åtta hos mig på 4:an.
Efter det blir det nattning av Alva, och sen ska jag kolla på handbollen.
HEJA SVERIGE!!!

Idag stannar jag på 19 points, och det har inte varit några problem alls med maten idag. Alltså, grejen är ju den att det går jättebra så länge man är motiverad, men så fort man är det minsta uttråkad eller känner sig missnöjd så är det ju så himla lätt att bara skita i allt och äta det man är sugen på, och så är dagen förstörd...
Jag kan ju inte påstå att jag är direkt motiverad längre, utan nu går det mesta på ren rutin. Alltså, jag vill verkligen gå ner i vikt lagom till sommaren, men jag har inte det där drivet längre.
Förut funderade jag på om jag och Alva skulle baka muffins eller kladdkaka idag, och om vi hade gjort det så hade jag ju definitivt ätit av det, och jag känner att jag hade struntat i att jag bröt mot Viktväktarna och åt över mina tillåtna points.
Jag tar det liksom med en klackspark nu för tiden och tänker ungefär att "klarar jag pointsen idag så är det bra, och om jag misslyckas så är det skitsamma"...
Åh, jag hoppas att motivationen och drivet kommer tillbaka snart... Jag vill ju bli smal och snygg!!!

1 kommentar:

Helen sa...

det går upp å ner för mig. idag inte alls motiverad.. men men hopps på morgondagen istället