måndag 4 januari 2010

Quornfilégryta med kokosmjölk och råris

Mmm, nu har jag precis avnjutit en ljuvligt god middag, och här kommer receptet:
Först stekte jag 2 strimlade quornfiléer och en liten burk champinjoner i 2 tsk margarin. Sen tillsatte jag en burk wokgrönsaker, 1 tsk sambal olek, 1 msk chilisås, 1 liten burk kokosmjölk light, 1/2 dl vatten, soja, salt och svartpeppar.
Till detta åt jag råris och drack Pepsi Max = summa 5,5p

Idag åt jag frukost för 6,5p, lunch för 4,5p (tagliatelle och pastasås med kräftstjärtar), till mellanmål åt jag en liten banan och en knäckemacka med smör och kaviar light (2,5p) och till kvällsmat åt jag maten ovan för 5,5p = totalt 19 points...
Utöver detta har jag ätit 3 clementiner.

Har tyvärr inte så mycket mer att skriva om ikväll. Jag tömde ur mig det mesta imorse innan jobbet och snart ska jag natta Alva.
Vi hörs mer imorgon!

1 kommentar:

Jessica sa...

Mums så gott det där såg ut :D

Peppkram