fredag 1 januari 2010

Välkommen år 2010!

"På tal om vikt så ställde jag mig med fasa på vågen imorse, men jag blev faktiskt inte så jättebesviken som jag trodde att jag skulle bli. Jag fasade ju för att jag hade klättrat över 70-strecket igen, för jag känner mig så himla tjock och har verkligen frossat i mat och godis den senaste tiden, men siffrorna stannade på 65,6 kilo och det är jag JÄTTENÖJD med!
Till nyår vill jag ha gått ner 2,6 kilo och väga 63 kg, för då har jag gått ner 10 kg sen jag startade den här viktkampen i somras." (Utdrag ur bloggen 11 dec -09)

Hmm, som ni nog förstår blev det inte riktigt som jag ville - när jag ställde mig på vågen imorse hade jag gått upp ytterligare 1 kg istället, och inleder det nya året med en matchvikt på 66,5 kg. Blä för det, men ändå ett nyttigt uppvaknande; det fattar ju vem som helst att man inte kan äta hur mycket som helst och inbilla sig att det inte kommer att synas på vågen :-(
Men det känns faktiskt helt okej ändå - jag har ju varit så inställd på att ta tag i vikten igen nu när det nya året börjar, så jag är laddad till 100%!!!
Om jag NÅGONSIN tvivlar är det bara att framkalla bilder av hur man kommer att se ut i baddräkten i sommar, så ska det nog gå bra....

Nyårslöften då?
Njae, inga utöver de vanliga som jag lovar mig själv varje år; gå ner i vikt, bli mer hälsomedveten och röra på mig, unna mig saker, tänka på mina nära och kära och helt enkelt försöka få ett bra liv...

Idag blir det lugnt här i Skövde!
Nyårsdagen är ju en sån där mellandag där typ ingenting händer; visserligen är ju inte affärerna stängda på samma sätt som förr (Ica Maxi har öppet 10-22), men man vill ju inte springa i affärer hela dagen. Dessutom ska jag tillbaka dit imorgon klockan 05.00 och inventera, så jag håller mig nog ifrån Maxi idag...
Ska nog börja dagen med en varm och skön dusch i alla fall, sen ska jag städa undan allt godis och chips som står framme på bordet från igår kväll och sen blir det nog intaget soffläge med nya Må Bra-tidningen framför näsan. Och kanske en liten promenad i snöfallet!
Och i eftermiddag kommer M hit och hämtar Alva - hon ska ju vara hos honom i helgen när jag jobbar.
Sådär, nu ska jag försöka lyfta ändan från stolen och starta dagen här. Jag är ju ledig idag, så vi lär ju höras fler gånger under dagen...

1 kommentar:

Cornelia sa...

Nytt år och nya möjligheter vännen. Nu kör vi så det ryker!