fredag 8 januari 2010

Svinkallt...

Förut ringde en kompis och frågade om vi skulle träffas imorgon och låta ungarna åka pulka i backen utanför deras hus, och när hon samtidigt kastade en kik på termometern så gapskrek hon i luren: "Det är 19,2 minusgrader ute....!!!"
Alltså, helt ärligt - det är ju sjukt kallt! Och det verkar ju inte som att det är någon värme på väg inom snar framtid heller :-(
Jag kan tycka att det är helt okej att det är riktigt kallt när man väl är ute, men när inomhustemperaturen sjunker neråt och hamnar under 20-strecket, då är det inte kul längre...

Som jag skrev imorse så gick det riktigt bra på vägningen, och jag är SUPERNÖJD med -1,2 kg på en vecka. Speciellt med tanke på att jag fick ett fullständigt bryt i tisdags och åt hur mycket som helst, och med tanke på att jag överskred mina points även igår (även om jag åt hyfsat "nyttigt" under dagen).
Det verkar som att jag går ner mer i vikt efter mina misslyckanden, så frågan är om jag äter för lite när jag följer Viktväktarna strikt och bara äter 19 points / dag?

Igår började jag läsa lite i boken "Ät dig ner i vikt" av Skaldeman, och det verkar ju hyfsat okej att banta enligt LCHF - ät mycket kött och fett...
Det jag blir less på är att inte få äta när jag är hungrig, och det är ju vid de tillfällena som det skiter sig och jag tokäter istället. Jag menar, jag tror att jag mycket väl skulle klara av att följa en diet som låter mig äta obegränsade mängder av creme fraiche, avokado, stekt kött och annat gott.
När man kommer hem från jobbet och är trött och hungrig och bara har typ 5 points kvar att äta för - det är då jag i ren desperation börjar gräva i skåpen och äter det som finns, för jag vet att jag inte kommer att bli mätt och tillfreds efter mina uppätna 5 points, och då kan man ju lika gärna fuska och anse dagen vara misslyckad... Och gå och lägga sig mätt och belåten!

Hur som helst - idag känner jag inget "behov" av att äta mer points än de jag har kvar (jag åt frukost för 6,5p och middag för 6p), men frågan är ju hur bra slutresultatet blir om man lyckas följa VV varannan dag och överäter varannan dag!?!
Nåja, nu ikväll ska jag och Alva göra popcorn och ha myskväll framför teven! Och imorgon blir det en heldag i pulkabacken...
Hejdå så länge!

Hej igen!
Jag glömde ju att skryta om en sak - idag bjöd jobbet på tårta pga bra arbetsinsatser och slagna vinstrekord under december månad, men jag nöjde mej med ett ÄPPLE till fikat... Det ni...
Och sen glömde jag ju att berätta att jag gick en extrapromenad i måndags - jag lämnade Alva på dagis kl 11.20 och började inte jobba förrän kl 12, och istället för att gå till jobbet och sätta mig i lunchrummet och bläddra i tidningen (som jag brukar göra), så tog jag en omväg till jobbet så att jag fick in lite extramotion i vardagen och kom fram i tid precis innan jag började mitt pass. Det är så lätt att man sitter här och beklagar sig över allt man misslyckas med, men jag gör ju faktiskt bra saker också!

1 kommentar:

Helen sa...

heja heja .. du är såå duktig med allt just nu.. KRAM KRAM