torsdag 14 januari 2010

Paniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik

Förut när jag kom hem från jobbet låg det här kuvertet på hallgolvet, och jag höll på att få panik... Tankarna började snurra direkt och jag kunde bara inte komma på vilken räkning jag möjligtvis kunde ha missat...
Till saken hör att jag aldrig har missat en räkning i hela mitt liv och jag skulle hellre skjuta mig själv än se till att få en betalningsanmärkning, så ni kan ju förstå hur jag kände mig :-(
Hur som helst, när jag hade sansat mig och kollade lite noggrannare på adressen, så var kuvertet FELSKICKAT!!!
Puh, vilken lättnad! Jag har redan kryssat över den felaktiga adressen och lagt kuvertet på brevlådan...

Imorgon har jag vägdag, och smart som jag är så har jag överskridit mina points dagen innan... Hmm, jag har ätit både korv med bröd och lite chips... Men det känns faktiskt helt okej ändå!
Nu ska jag kolla lite grann på teven, och sen ska jag ställa mig i en varm och skön dusch - imorgon ringer väckarklockan kl 04.50... Gäsp!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Oj vilken chock. Som tur är får man ju inte prickar så enkelt som att de skickar ett brev så du hade kunnat vara lugn. Men jag förstår dig. Håller allt tummarna för vägningen. Kram och pepp

Helen sa...

¨åh sån tur att det inte var ditt.. det kan ju ge en en hjärtinfarkt det.. huga..