tisdag 15 februari 2011

Vulkan.se

Igår skickade jag iväg ett mail till www.vulkan.se och frågade vad det skulle kosta att ge ut sin blogg i bokform, och redan idag fick jag ett svar! Men det verkar avancerat - man var tvungen att kopiera hela bloggen till ett Word-dokument och ändra storleken till A5 för att få fram rätt antal sidor och bestämma sig för svartvitt eller färg (och i så fall hur många sidor man ville ha i färg)...
Puh, det här blir nog ett uppdrag för M!

Alternativet är ju att börja från noll och skriva en bok direkt i Word och inte ha med så många bilder som jag har i bloggen; det skulle vara så himla kul att samla tankar och funderingar och redogörelser över händelser under Alvas första 5 år typ...
Jag har INGENTING från när jag var liten - jag har ingen aning om när jag började krypa, gå, prata o s v... Trist!

Men nu är Alvas "Mina första år"-bok snart klar i alla fall; det enda jag saknar är uppgifter om vad hon fick i julklapp sin första julafton, hur hon firade sin 2-årsdag (vart vi bodde, vilka som var med och vad hon fick) samt när hon gungade, åkte pulka och cyklade på en trehjuling första gången...

Nu kommer M hem från jobbet snart, men jag har inte orkat laga någon mat nu ikväll :-(
Förut gick jag ju fram och tillbaka till MVC och det lilla räckte för att jag ska ha jätteont i ryggen nu ikväll och är hur stel som helst i kroppen... Vi får väl se hur det funkar att gå till och från bussen imorgon plus att jag har tvättid :-(

Inga kommentarer: