måndag 7 februari 2011

Försäkringskassan

Precis nu när jag stod och diskade ringde det en handläggare från Försäkringskassan och jag tycker faktiskt att de har fått ett oförtjänt dåligt rykte...eller också är det bara jag som har haft en enorm tur! Det har ALDRIG krånglat med någon ersättning när jag har vabbat (vård av barn) med Alva, och jag tycker att de är väldigt om sig och kring sig för att allt ska stämma och för att man ska förstå hur de fattar sina beslut.
Jag ifrågasatte t ex hur de hade räknat ut min SGI (sjukpenninggrundande inkomst) som de baserar föräldrapengen på, och dagen efter fick jag ett mail om att ärendet skulle utredas. Och idag ringde handläggaren och förklarade hur de hade gjort den första beräkningen och berättade samtidigt att de höjer min SGI med 15.000 kronor/år (i och med att jag jobbar oregelbundna arbetstider så har jag ju en förväntad årsarbetsinkomst på mitt anställningsbevis och den aktuella inkomsten beroende på hur många timmar jag egentligen har arbetat)...
Jag är verkligen jättenöjd med hur de alltid har skött mina ärenden i alla fall!
Tack, Försäkringskassan!

1 kommentar:

Moci sa...

Jag har oxå en väldigt bra handläggare nu.Hon hör av sej när jag lämnar medelande och hon lyssnar på mej.Så jag är oxå nöjd.kanske även jag har haft tur..??