fredag 18 februari 2011

Hård-i-magen-kvällsmat

Danskt rågbröd med hela kärnor, fil med müsli och torkade aprikoser samt katrinplommonjuice ;-)

Usch, jag känner mig helt slut i kroppen efter den här dagen - som tur är så blir helgen lugn; imorgon ska vi gratulera Sofia kl 16.00 (och självklart kolla på Melodifestivalen på kvällen) och på söndag har brorsan kalas kl 13.00!

Och på måndag smäller det!!!
Klockan 07.30 ska vi inställa oss på förlossningen, och om allt går enligt planerna så borde bäbisen vara hos oss mellan kl 9-10...
Idag fick jag lite information om att jag bl a ska duscha med en antibakteriell gel på söndag kväll OCH på måndag morgon, och att när vi kommer in på morgonen så får jag ett dropp i handen/armvecket (?), en kateter samt en Alvedon (stolpiller). Sedan får jag en spinalbedövning i ryggen som verkar efter ca 10 minuter, och sen så kör de igång...
Jag får inte ha några smycken, inget nagellack och - ve och fasa - inget smink!

Idag tog sköterskan lite prover också; blodprov, blodtrycket (130/80) samt lyssnade på bäbisens hjärtljud. Allt såg bra ut!

Nu håller vi bara tummarna för att M blir av med sin förkylning också, så att han kan vara med mig under operationen...

Ikväll blir det nog inget mer bloggande från min sida - ha en trevlig fredagskväll allihopa!

1 kommentar:

Helen sa...

åhhh får tuppskinn.. va jag skulle vilja vara du just nu... inte för att bli snittad är så kul men snabbt avklarat.. och ett planerat snitt är ju så lugnt å avslappnat..
kram kram kram