söndag 6 februari 2011

Söndagsmiddag

Efter ett New York Supreme-meal från McDonalds är jag så övermätt att jag nästan kräks! Varför inte sluta äta efter hälften, liksom - nejdå, ALLT ska ätas upp..
Nu ligger jag helt utslagen i soffan och försöker samla inspiration till att ta mig upp härifrån och plocka iordning i köket och i Alvas rum - jag orkar inte!!!

Tidigare idag fick M ett ryck och storstädade våran lilla skrotbil; han dammsög hela bilen, slängde allt skräp som vi hade samlat på oss samt skrubbade rent alla ytor med grönsåpa! Efter det ville han pimpa bilen lite, så vi åkte till Biltema och köpte en sån där liten plasthållare för parkeringsbiljetter i framrutan, en mugghållare, en svart fleecepläd till baksätet, doftgranar (en citron och en jordgubb) samt två svarta mjukistärningar ;-)

Efter det åkte vi till H&M så att jag fick köpa ett par nya mammabyxor - det blev ett par svarta, lite glansiga "finbyxor" - och sen sprang jag in på Lagerhaus också och köpte en tekula (M har fått dille på te sedan vi slutade att dricka kaffe) och S-krokar (för att kunna hänga upp en förvaringskorg på skötbordet)...

Sedan åkte vi och lämnade Alva på kalaset hos hennes dagiskompis Gustav, och efter det åkte jag och M och lämnade tillbaka mögelvagnen - det var lika bra att lämna den idag, och så får tjejen som sålde den sätta in pengarna på mitt konto... Vi hittade verkligen ingen tid som passade bra för oss båda, så vi fick ställa vagnen utanför huset...

Klockan 15.30 hämtade vi Alva igen, handlade litegrann på Kvantum, fyllde på luft i bildäcken och köpte med oss McDonalds-mat hem...
M är hos Mattias och kollar på fight, och jag och Alva slappar...

Vi hörs igen lite senare!

Inga kommentarer: