lördag 19 februari 2011

Vad ska man hitta på idag?

Ligger här i sängen och funderar på vad man ska hitta på och göra för något idag!?! M sover fortfarande och Alva är inne på sitt rum och leker...
Ute skiner solen, så man borde ju egentligen hitta på någon uteaktivitet, men det är säkert svinkallt ute plus att alla i familjen är snoriga och förkylda :-(
Först tänkte jag att vi kunde ta med Alva till Stellas Lekland, men med tanke på vinterkräksjukans härjningar så känns ett bollhav inte helt 100%... Och då kom jag på den briljanta iden att gå med henne på bio = Trassel i 3D, men vet ni vad biljetterna kostar!?! 90:- för barn och 110:- för vuxen... Alltså, jag vill inte vara snål på något sätt och det blir säkert så att vi går på bion i alla fall (lite mysig egentid innan bäbisen kommer), men priset är ju hutlöst dyrt!!!

Kalaset hos Sofia i eftermiddag blev framflyttat, men imorgon ska vi hem till brorsan och käka smörgåstårta i alla fall...

Hmm, om man går på bion kl 15.30 och sen kollar på Melodifestivalen ikväll, så blir det ju en hyfsad lördag i alla fall! Och kanske tar en fika på stan nu på förmiddagen...
Och nu kanske några av er tänker: "Men herregud, ta det lugnt! Njut av att det är helg och gör ingenting... Måste man alltid boka in en massa saker?" och då är mitt svar att eftersom jag har varit ledig i 4 veckor och strosat runt här hemma och vilat upp mig, så VILL jag hemskt gärna göra något speciellt för att skilja på helg och vardag!
Till M:s stora förtret (han ÄLSKAR att bara gå hemma och inte behöva göra någonting...så därför blir det jag och Alva som går på bion, om det blir någon)...

Ja ja, nu ska jag fixa frukost och fundera vidare... På återseende!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: