onsdag 9 februari 2011

Pyssel-dags

Klockan två hämtade jag Alva på dagis och då gick vi direkt till affären och köpte lite mat och fika - Camilla ringde nämligen strax innan och frågade om hon och Lycka kunde komma bort en sväng... Det blev pastaskruvar och köttfärssås till middag/mellanmål, och kanelgifflar och Ballerinakex till fikat...
Alltså, om jag själv fick välja skulle jag bara bjuda på hembakat jämt, men våran frys är pytteliten och proppfull! Men alla var glada och nöjda ändå ;-)

Efter en stund kom brorsan oväntat förbi också, och det är i såna situationer jag mår som bäst - med nära och kära tätt omkring sig!!!
Det är så lätt och bekvämt att isolera sig och intala sig själv att man inte orkar sysselsätta sig alternativt umgås med andra, men det är ju precis tvärtom - det ger så himla mycket energi att få umgås med andra!!!

När alla våra besökare hade åkt hem och jag hade tagit itu med disken, så satte jag och Alva oss ner och gjorde egna studsbollar - åh, det är så roligt att pyssla!

Jag funderar på att åka in till stan i veckan och köpa en sån där "Mitt första år"-bok också. När Alva föddes hittade jag ingen som kändes PERFEKT så jag har 3 olika halvfärdiga böcker till henne nere i källaren, så om jag hittar någon bra så köper jag nog både en till bäbisen och en ny till henne... Sen ska jag bara försöka leta upp alla fotografier från förlossningen och Alvas första två-tre år också; de ligger på olika blandade hårddiskar i förrådet :-(

Snart kommer M hem och då funderar jag på att lägga mig i ett skönt bad; jag känner direkt i ryggen när jag inte har haft bilen en dag utan gått till och från bussen... Fram tills dess löser jag nog lite korsord ;-)

Inga kommentarer: