tisdag 15 februari 2011

Aj, bäbisen sparkar...


Alltså, den här bilden hittade jag på nätet och den måste ju vara fejk (?), men det känns som att jag skulle kunna få till en sån här bild nu om jag stod beredd med kameran - både igår och idag har bäbisen sparkat vansinnigt hårt och verkar vilja komma ut... Nu verkar det som att han/hon har hicka också, för det sprätter liksom till i magen med jämna mellanrum ;-)
Om lite mer än 2 timmar ska jag på mitt sista MVC-besök, så jag uppdaterar med lite info om hjärtljud o s v efter besöket...

Idag lät jag som sagt Alva vara hemma med mig. Jag har fortfarande ont i halsen och lite svårt för att svälja, men i övrigt känner jag mig inte sjuk. Alva hostar och snorar lite grann emellanåt också, men det har hon ju gjort i flera veckor nu; det beror nog på vädret...
Alltså, det snöar ute idag igen och det känns faktiskt som att det typ aldrig kommer att bli vår i år :-(

För tillfället ligger Alva på golvet i vardagsrummet och kollar på barnprogram samtidigt som hon ritar i sin nya pysselbok, och jag ska sätta igång med hennes bok igen - det är så himla roligt! Man har ju glömt bort så himla mycket sedan hon var pytteliten...

Vi hörs om några timmar igen... Kram!

Inga kommentarer: