måndag 7 februari 2011

Kallelsen har kommit...

...men jag vet fortfarande inte tidpunkten för själva snittet!
I kallelsen stod det bara att snittet görs måndagen den 21 februari, och att jag ska till KSS på fredagen den 18/2 kl 10.30 för info samt blodprover...
Har legat här i sängen och läst den här informationsbroschyren samt ett gäng bloggar av tjejer som har varit med om planerade kejsarsnitt, och känner mig hyfsat lugn och förberedd. Men samtidigt nervös och orolig och lite rädd!
Jag är väl kanske inte så orolig för själva operationen, utan mer inför det som händer innan - kateter, dropp, ryggbedövning m m...
Alltså, det finns ju egentligen en massa mardrömsscenarion som man skulle kunna föreställa sig och oroa sig över, som t ex att barnet är missbildat eller inte börjar andas av sig själv och att jag förblöder eller liknande, men så tänker jag inte alls!
I nuläget är jag som sagt mest rädd för katetern och alla sprutor...

Nä, nu ska jag inte ligga här och grubbla längre - M är på ingång och vi ska äta tacosen som blev över från i lördags.
Hejdå så länge!

Inga kommentarer: