tisdag 15 februari 2011

Den olidliga spänningen är över...


...jag väger........................................................87,6 kg!!!!!!!!!!!!

Sådär, nu pratar vi inte mer om det ;-)
Besöket på MVC gick bra för övrigt - blodtrycket låg på 125/85 och bäbisens hjärtljud låg på 142. Allt såg helt okej ut, och det är nog ingen risk att bäbisen får för sig att kika ut innan måndag heller, för han/hon var inte helt fixerad än...

Imorgon ska jag försöka att ta mig till och från dagis med Alva; hon längtar verkligen efter sina kompisar och ville helst inte vara hemma imorgon också - sötunge!
M fixade ett busskort åt mig efter jobbet förut, så nu finns det egentligen inga ursäkter - även om det gör ont i ryggen och trycker på neråt när man går, så är det ju faktiskt ganska bra att röra på sig...

Nu ska jag gå och lägga mig - imorse vaknade Alva redan klockan 7.00, och även fast jag själv inte gick upp förrän kl 9.30 så sover man ju inte direkt djupt när man vet att gumman sitter uppe själv och leker och kollar på teven; hon är så duktig! Och samtidigt får jag så dåligt samvete... Men det borde jag inte få, för om hon tycker att det är tråkigt eller att hon känner sig ensam så väcker hon mig ju...
Det handlar väl om det ständigt dåliga mamma-samvetet :-(

Ps: idag jobbade M sista dagen på Scandinavian Photo, så nu är det jobb i Falköping på heltid som gäller... Skönt att han slipper pendla så långt varje dag - grattis, darling!

Inga kommentarer: