fredag 25 februari 2011

Sömnig...

Så här har Noel legat och sovit HELA dagen... Igår kväll somnade han kl 20.30 och sov ända till kl 01.00, då ammade han ena bröstet och somnade om, sen sov han till kl 04.00 och ammade det andra bröstet för att sedan vakna kl 06.20... Då ammade han igen, bajsade och somnade om och sov till kl 09.20 - då väckte vi honom, för vi skulle vara på KSS klockan tio...
På läkarundersökningen gick allt jättebra och han hade gått upp till 3925 gram!

När vi kom hem vid kl 11.20 somnade han direkt och sov till kl 14.30, ammade ena bröstet och somnade om... Klockan halv sex väckte jag honom så att brorsan skulle få gosa lite med honom, ammade och nu är han faktiskt fortfarande vaken...

M håller på och byter bajsblöja just nu! Han bajsar typ hela tiden...
Snart är det dags att amma lite igen, och sen antar jag att han kommer att somna om!?!
Hoppas att han sover nåt inatt bara...

Ps: jag fick ett jättebra tips mot ömma och såriga bröstvårtor av barnmorskan Hilde idag - olivolja!

2 kommentarer:

Sabina sa...

Åh det blev noel?! Perfekt. Jo, nu får jag ju en perfekt inblick om hur det är att få ett barn från början. Så jag är ditt största fan nu. Ser och lär :p

Mari Rytilahti Marill sa...

Du är bäst Åse. Det är sååå bra med en blogg där jag kan följa Noel och hans vardag. Jag hoppas jag kan komma ner snart och se honom på riktigt.