fredag 25 februari 2011

Och underverket ska heta...

...NOEL.....
Detta kom vi fram till vid köksbordet igår kväll, och namnen vi till sist valde emellan var Noel, Anton, Hugo eller Alfons - M tog det slutgiltiga avgörandet; jag hade sagt okej till samtliga förslag.
Men Noel var ju mitt favoritnamn, så jag är nöjd ;-)

Just nu ligger jag här i sängen och har sovit i 2 timmar och 20 minuter tillsammans med lillkillen (eller ja, han ligger bredvid mig i sin spjälsäng; vi ska försöka att vänja honom vid den direkt och det verkar funka bra).
M är i Falköping och hämtar en dator och Alva kollar på film/ritar/lekar (vi erbjöd henne att åka med M och äta på McDonalds m m, men hon ville hellre vara hemma trots att hon visste att det var vilodags för oss andra två)...

Snart kommer M hem i alla fall, och då har jag lagt fram ett önskemål om ris och korvstroganoff till middag - han handlar, lagar mat och diskar VARJE dag! Vilken skillnad jämfört med när vi fick barn förra gången... I love him!

Och jag ska VERKLIGEN bli bättre på att uppdatera mig här! Mycket bäbissnack kommer det ju att bli, så vi får se vilka som stannar kvar och vilka som ledsnar på allt mitt "tjat" och letar upp mer intressanta bloggar... Som jag har sagt tidigare så är ju detta främst min dagbok, så därför skriver jag kanske onödigt detaljrikt ibland ;-)

Nu verkar lille Noel vakna, så det är dags att plocka fram bröstet - en uppdatering om allt som har hänt sedan i måndags kommer lite senare (samt ev min förlossningsberättelse)...

3 kommentarer:

anette sa...

Gulleungen:) Jättefint namn Åse..
Och snart kommer gammelfaster och ska pilla lite på han:)
Kram kram

Sabinas mammis sa...

Han är såå otroligt söt lille "Noel" som ni för övrigt skall vara jättestolta över namnvalet...
Alva & Noel..Det klingar som musik i öronen när man säger dem tillsammans,och det kommer ni att få göra i MASSOR! =)))

Du ska inte känna någon stress över din blogg..vare sig att uppdatera mer än vad du hinner med och heller inte över innehållet...det är helt och hållet upp till dig och vi läsare får vara tacksamma över varje inlägg som publiceras... =)

Kram hela din lilla goá familj nu..särskilt M som kliver fram och tar extra hand om hemmet nu när du behöver vila efter ett tufft pass på förlossningskliniken ;)

Önskar er en trevlig helg..

ps,kan tänka mig att gammelfaster är superlycklig över en liten bebbe i familjen =)

Moci sa...

Vad FIN han är!!! Ser riktigt plirig ut på ögonen!:)
Jättefint namn oxå!
JAG kommer stanan kvar i din blogg oavsett hur mycket bajsblöjesnack det blir!!:-)
Hållaer tummarna för att han sover inatt.
Kram Moci