tisdag 23 november 2010

Vecka 27

Tänk att jag redan är i vecka 27!!!
Förut läste jag att bäbisen öppnar sina ögon i den här veckan, och att om han/hon skulle födas nu så skulle överlevnadschanserna vara goda...
Förutom foglossningen (och halsbrännan som börjar härja mer och mer för varje dag) så har jag inga som helst problem med att vara gravid! Jag tycker att det är urmysigt att vagga fram med min stora mage och känna av kickarna emellanåt ;-)
Nu ska jag bara få igenom mitt önskemål om ett planerat snitt också, så kan jag börja slappna av helt och hållet inför nedkomsten.

Idag hade jag en tid hos psykologen kl 10.00, men jag avbokade den igår kväll för jag kände mig inte helt hundra, och det var nog ett klokt beslut för inatt kl 03.30 var jag tvungen att gå upp och spy! Jag mådde så himla illa och var kallsvettig och magen var spänd som en fiolsträng...
Nu på morgonen känns det bättre, men jag känner mig ändå lite "konstig"...fast ändå inte sjuk...
Hmm, knepigt! Det kanske är kroppens sätt att signalera att man ska ta det lite lugnare!?!

Alltså, mina arbetskamrater är de gulligaste och snällaste på alla sätt och vis, men jag tror ändå inte att de riktigt förstår hur handikappad man blir av att ha foglossning...
*De kommande tre veckorna har jag blivit uppsatt på tider i förbutiken, trots att jag har blivit lovad kassapass så att jag kan sitta ner. Min kassaledare tycker att vi kan hjälpas åt att se till att jag kan byta med kassapersonal från dag till dag, men det funkar ju inte... Det sket sig ju redan igår (första dagen på schemat), vilket fick till följd att jag fick stå upp samt lyfta postpaket i 4 timmar (med ryggont som väntad konsekvens)...
*Trots vissa kassapass har jag ändå flera gånger hamnat ståendes i självscanningen, och häromdagen blev jag t o m ombedd att gå med scannrar... Jag avböjde!
*Häromdagen satt jag i kassan och när jag kollade lite noggrannare på schemat så såg jag att jag hade blivit uppsatt som rastavbytare (vilket betyder att jag ska resa mig och byta kassa var 15:e minut och se till att personalen kommer iväg på sina raster)... Jag avböjde!
*I lördags fick jag två (!) 15-minuters raster på ett 8-timmars kassapass...
*Förra veckan blev jag ombedd att så snart som möjligt plocka ner hela jäkla butiksskyltningen gällande Ica-lotteriet, vilket innebär hundratals hyllkantsetiketter, pallsvep, affischer, takskyltar (!) och annat material... Detta TROTS att jag för flera veckor sedan avsade mig tjänsten som MAB-ansvarig... Herregud, enligt min sjukgymnast ska jag t o m undvika att klättra på en stege...

Sådär, nu har jag fått skriva av mig lite! Jag får nog ta och prata allvar med min chef om mina arbetsuppgifter snart, för om det fortsätter så här så har jag nog inget annat alternativ än att ansöka om havandeskapspenning...

Nu ska jag fixa iordning mig lite, och om två timmar är det dags för ett besök hos sjukgymnasten. Vi får nog gå hemifrån i god tid idag, för det är TJOCKT med snö ute...

Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer: