lördag 20 november 2010

Christer Sandelin - vilken pajas

Det värsta jag vet är patetiska utdöende kändisar som är alkoholiserade och inte vågar stå för det alternativt gråter ut i pressen och tycker synd om sig själva alternativt spelar oskyldiga, typ "Nä men, jag drack ju bara ett enda glas vin på festen igår och trodde absolut inte att det var kvar i blodet i morse..."
Jag behöver väl inte ens nämna vilka jag tänker på...
Senast i raden är Christer Sandelin; i onsdags åkte han fast efter att ha kört mot rött ljus i stan med sin 10-årige son i bilen (!), och när de fick följa med till polisstationen visade det ju sig att han hade druckit också... Han åkte även dit för rattfylla för mindre än två månader sen, och förra veckan åkte han fast för fortkörning...
Varför gör man om samma misstag om och om igen? Och VARFÖR dricker man 1 (?) glas vin till lunchen och sen sätter sig i bilen med sitt barn och kör berusad??? Vart tog omdömet vägen? Efter att ha blivit stoppad av polisen nu senast svor Sandelin på att han inte hade druckit nåt, och han tyckte att det var så jobbigt för hans son som behövde skämmas över detta "oskyldiga" gripande, men vad faan!?! Det är ju hans eget fel att sonen får skämmas över sin fylle-farsas olämpliga beteende...
Christer Sandelin lovar att han ALDRIG mer ska dricka en droppe alkohol och sen sätta sig i bilen och köra igen - hur många tror på honom?
Inte jag...

Jag kanske är extrem, men jag har lovat mig själv att jag aldrig ska ta så lite som ett glas vin framför Alva - jag tycker helt enkelt inte att barn och alkohol hör ihop...

Oj, vad tiden går fort när man ligger här i sängen och bloggar... Nu är det dags att sova, för imorgon väntar jobb igen; kl 10.30-17.00.

Inga kommentarer: