måndag 29 november 2010

Bitter....

Om jag hade haft något som helst sötsug kvar i kroppen nu, så hade jag nog suttit som tanten på bilden och tryckt i mig choklad och tyckt synd om mig själv ikväll... MEN sötsuget är som jag har berättat tidigare helt borta, och jag har dessutom ingen "riktig" anledning till att utse mig själv till ett offer...
Jag känner mig bara så jävla less på det mesta!!! På jobbet, på M, på att inte ha någon bil, på att lida av foglossning; på att livet känns skit! Jag känner mig liksom inte nöjd...
Idag både lämnade och hämtade M våran prinsessa på dagis och hade dessutom maten klar när jag kom hem, men istället för att känna mig jättetacksam över det så störde jag mig järnet på att det såg ut som ett bombnedslag i köket (dels från matlagningen och dels över Alvas miljarder leksaker som låg överallt), och dessutom på att jag fick röja upp i skiten och diska efter maten!!!
Hur många bra saker M än gör, så är antalet saker som jag stör mig på alltid fler... Och det är INTE kul att gå runt och vara missnöjd och bitter hela tiden :-(

Jag tror att jag avslutar det här inlägget för ikväll, för det blir inte bättre än så här...
Förut däckade jag på soffan klockan 19.00 och småsov i typ 40 minuter, och det beror nog på att jag sov så jäkla dåligt inatt! När det inte var Alvas gnyende och snorande som höll mig vaken (stackarn är jätteförkyld), så var det M:s snarkningar... Ytterligare en grej som jag stör mig på, bye the way!

Äh, det kanske är tröttheten som drar ner mitt humör - vi hörs pigga och utvilade imorgon.
Godnatt!

Inga kommentarer: