söndag 28 november 2010

Jag är besatt...


...av Kavli räkost!!!
Pga att jag har varit vegetarian tidigare så har jag inte ätit räkost på över 10 år, men häromdagen fick jag ett infall och köpte med mig en tub hem, och nu är jag helt såld! Jag vill liksom inte ens ha lagad mat längre, utan en macka med räkost räcker typ ;-)
Jag tycker att det är ganska fascinerande att man kan bli så besatt av någonting så snabbt! Det är ju faktiskt inte så jätteofta det händer - att man smakar på någonting som är så gott att man vill äta det typ hela tiden...
Jag har inte haft några gravid-cravings varken med Alva eller fram tills nu, men det här är väl det närmaste jag kommer en... he he...

Utomhus rasar snön verkligen ner, och det är ju verkligen ett helt perfekt 1:a advent-väder som bjuder in till att stanna inomhus och tända ljus och baka pepparkakor; det är precis det som jag och Alva ska göra idag! Sen måste jag ju tråckla mig in i förrådet och leta efter adventsljusstaken också, för den SKA ligga där nere någonstans... Undrar vart?

Nu ska jag hoppa in i en varm och skön dusch, och sen drar årets stora pepparkaks-bak igång; det är faktiskt första året som jag och Alva gör egna pepparkakor tillsammans (på köpe-deg, förståss)... Tidigare år har vi alltid köpt färdiga pepparkakor, men knåpat ihop ett pepparkakshus tillsammans, men i år gör vi alltså egna...
Och M har sagt att han ska göra ett hus tillsammans med Alva, för ovanlighetens skull!

Inga kommentarer: