torsdag 11 november 2010

Nu är jag heeeeelt slut...

Vilken dag!
Jag gick upp kl 9.00 och sminkade mig och fixade frukost, och direkt efter det satte jag igång med mastodont-disken; den tog ungefär 1 timma... Jag fick diska och ställa upp i skåpen i tre omgångar, för allt fick liksom inte plats i diskstället och på diskbänken...
Efter disken blandade jag ihop degen till lussekatterna, och en stund efter det dök Camilla och Lycka upp.
Vi fikade och bakade och skvallrade...

När de hade åkt hem diskade jag igen, och sen började jag med maten.
Precis när vi hade svalt sista tuggan plingade det på dörren, och släkten (pappa, farmor och farbror) kom.
Efter lite mer än 2 timmar åkte de hem, och jag diskade igen...

Puh, nu har jag precis sjunkit ner i soffan och har inga som helst planer på att resa mig upp härifrån förrän jag går och lägger mig!
Jag ska läsa min nya tidning, och Alva kollar på Bolibompa.
M kom precis hem, och har bänkat sig framför datorn.

Ja, just det ja, ni kanske vill veta vad jag fick i present!?!
Av farmor fick jag 200 kronor, en fredskalla (grön växt) och ett paket Löfbergs Lila (det får jag ALLTID när jag har kalas...), av pappa fick jag 200 kronor och en Triss = ingen vinst, och av farbror Torsten fick jag 300 kronor och 2 Triss = ingen vinst.

Nu är det slappardags...
Ha en skön kväll allihopa!

Inga kommentarer: