lördag 27 november 2010

Min gullunge!!!

Den här bilden tog M på Alva när de var framme på stan och fikade i torsdags; jag tycker att den är sååå fin!
Min lilla tjej är nästan alltid glad och nöjd, och hon älskar verkligen att hitta på saker och träffa folk. Hon är riktigt social (till skillnad från hennes asociala pappa)...
Idag ska vi hem till brorsan och hans tjej och lussefika, och Alva tycker att det är så himla roligt att åka dit; hon pratar jätteofta om att hon vill åka dit och att hon vill sova över där... Hos Glenn och Sofia får hon 100% uppmärksamhet, god mat, tillgång till badkar ;-) samt filmkvällar med godis...

Nu idag väntar som sagt först lite fika kl 11.00 (och förhoppningsvis skjuts dit av "farsan"), och sen får vi se vad dagen har att erbjuda... Jag är eventuellt sugen på att kila fram till stan en sväng och kika lite, men om det inte blir något av den iden så blir det nog mys och pyssel här hemma med Alva. För ett tag sedan köpte jag julgransfigurer i gips som vi ska måla, och sen har jag ju även en pepparkaksdeg som ligger i kylen och väntar på att bli utbakad...

Ikväll blir det nog någon bra film tillsammans med mina ostbågar som har legat och segnat till sig i några dagar i en öppnad påse... De är ju så goda då!
Förhoppningsvis ska jag inte däcka i soffan redan kl 20.00, med tanke på att jag chockade kroppen med 12 timmars sömn inatt igen ;-)

Nu ska jag gå upp och fixa frukost åt mig och lillgumman, men vi lär ju definitivt att höras mer under dagen!

Inga kommentarer: