onsdag 10 november 2010

Jag kan tänka mig den här också...

En Toyota Corolla 1.6 touring, årsmodell 2002.
Mätarställning: 13.501 mil.
Silvermetallic.
ABS-bromsar, AC, airbag förare, cd-stereo, dragkrok, elhissar fram, elspeglar, fjärrstyrt c-lås, LM-fälgar, färddator, rails, servostyrning, stolvärme fram, vinterhjul dubb och yttertemperaturmätare.
Komplett ifylld servicebok.
En ägare.
Besiktigad 2010-09-30 utan anmärkning.
Servad senast vid 13.469 mil (2010-09-29).

Alltså, jag MÅSTE ha en bil!!!
Idag GICK jag med Alva till dagis och sen därifrån till jobbet. På jobbet stod jag upp och jobbade i 6 timmar; sen gick jag till dagis och sen vidare hem...
Jag höll på att stanna flera gånger och sätta mig i snön och bara lipa - jag hade så himla ont i ryggen och benen!
Trots både stödstrumpor och stödbälte för magen...
Så fort jag kom hem satte jag mig i soffan, och nu kommer jag inte upp härifrån! M fick ställa sig och laga mat, och han kommer även att få sköta nattningen ikväll...

Imorgon skulle jag egentligen ha jobbat kl 6-12, men jag gav bort den tiden till en kollega. Dels p g a att bilen inte funkar som den ska och att det innebär att M kommer att missa sitt tåg om han måste lämna Alva på dagis, och dels för att min rygg behöver vila...
Dessutom kommer ju släkten från Mariestad hit kl 15.00, så det kan vara skönt att kunna förbereda kalaset i lugn och ro = jag och Alva ska bl a baka lussebullar.

Och sen kanske Camilla och Lycka kommer hit en sväng på förmiddagen också... Nice!

Åh, ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag på att åka och köpa den här bilen typ imorgon... MEN den här gången ska jag inte genomföra något bilköp själv, utan jag ska ta med mig min bror som ska få pruta ner priset åt mig ;-)
Jag var ute på en sida som värderar bilar på nätet förut, och när jag uppgav registreringsnumret föreslog de ett pris på 61.900 kronor hos en bilfirma, så den bilfirman jag har hittat ligger ju ca 8 000 kronor över rekommenderat pris...
Undrar om man kan pruta ner priset så mycket?

Just nu ligger hela familjen i soffan och kollar på Halv åtta hos mig, och klockan 21.00 börjar mitt favoritprogram framför alla andra -
Greys anatomy.
Det är ju så himla bra!!!






Inga kommentarer: