fredag 26 november 2010

Snö, snö, snö...

Alltså, förstår ni hur mycket snö vi har här i Skövde? Det är ju definitivt över 1 meter djupt; snövallen är ju nästan lika hög som Alva...
Men imorse när jag vaggade fram till dagis med Alva i släptåg så insåg jag att snön egentligen har sin tjusning; det är ju kylan samt svårigheten att ta sig fram som är jobbig...
Som sagt, om man hade haft en personlig chaufför som körde en dit man ville, så hade man ju inte reagerat nämnvärt på själva snön...
Och vad gäller kylan så ska ni få se en bild på mina eksem/utslag jag har fått i armvecket sen. Det svider som eld...
Både i armvecken och på insidan av låren; jag MÅSTE börja med långkallingar... Alltså, man är så himla noga med att Alva ska ha varma och sköna kläder på sig, men sig själv skiter man typ i... Inte bra!

Nu ska jag hoppa i mina mysbrallor och sen avancera vidare mot soffan; jag och Alva ska tända ljus, kolla på en film och bara mysa...
Och käka ostbågar...

Inga kommentarer: