tisdag 9 november 2010

Bläää för disk!

Så här ser det ut i mitt kök just nu, och jag är sååå INTE sugen på att ta tag i det och diska...
Jag gör det imorgon!
Tidigare idag var min bror och svärmor här och fikade och firade mig; egentligen skulle ju släkten från Mariestad ha varit här också, men de vågade inte åka hit p g a snöovädret... Det har snöat hela dagen!!!
Tyvärr kom de med nyheten ca 2 timmar innan kalaset började, så jag och Alva hade ju hunnit köpa både saffransgifflar och Ballerinakex, samt bakat chokladbollar, en långpanna Silviakaka OCH en egen prinsesstårta!!!
Typiskt...
Men de kommer på torsdag istället. Förhoppningsvis...

Tidigare idag var jag både hos sjukgymnasten och på MVC - allt såg jättebra ut!
Sockret låg på 4,5 (tror jag?), inget protein i urinen, HB-värdet låg på 126 och blodtrycket var 120/75.
Bäbisens hjärtljud lät jättebra och jag följde kurvan precis som jag skulle, så jag är faktiskt inte onormalt stor för min vecka! Även om folk TROR att jag väntar tvillingar alt ska föda om typ en vecka...
Och snart är jag uppe i 80 kg - hemska tanke! Jag vägde 79,9 kg idag...
När jag väntade Alva tror jag att jag stannade på 82 kg, så jag kommer ju definitivt att bli både större och tyngre den här gången...
Förut kände M förresten sparkarna för första gången - häftigt!

Oj, jag kanske ska berätta vad jag fick förut också - av Glenn och Sofia fick jag en rostfärgad "LISA TUBE" från Gina Tricot och ett presentkort på H&M, och av M:s mamma fick jag två jättefina gröna prydnadskuddar till soffan och 150 kronor.

Nu är jag så himla trött, så det ska bli så fruktansvärt skönt att få sova!
Utöver allt spektakel med kalaset och sjukgymnasten och MVC, så har jag tvättat 3 maskiner tvätt idag också...
Och förut fick jag ett sms om att min skvallerbok om kungen ligger och väntar på mig uppe på Kvantum, men dit orkade jag verkligen inte gå i flera meter snö...

Sov gott allihopa!!!

Inga kommentarer: