lördag 1 augusti 2009

Ha ha ha...


Kolla in den här snygga bilden! Jag hittade en rolig sida på nätet där man kunde ladda upp en bild på sig själv och byta frisyr/utseende, och den här var den bästa! Ha ha ha, man ser ju inte klok ut...

Idag jobbar jag klockan 14-22.15, men jag ska försöka hinna in till stan en sväng innan jobbet. Jag är på jakt efter en snygg Filofax, men jag hittade ingen när vi var i Jönköping i torsdags och jag vill verkligen ha en ny. Visserligen har jag en nyinköpt fickalmanacka som jag inte ens har börjat skriva i än, men nu när jag har blivit marknadsansvarig och så på jobbet vill jag ha en med mer utrymme att skriva på. Jag vill ha en i typ A5-format med läderpärm.

På tal om något helt annat så vill jag verkligen flytta in till stan! Inatt var det lite kallt i sovrummet och man märker ju så smått att hösten är på väg, och jag känner att jag verkligen vill härifrån innan vintern... Dels så måste vi ju börja elda varje dag då (och det blir ju såklart JAG som åker på det p g a att jag kommer hem först av oss två) och dels hatar jag att köra in till stan på våran lilla oplogade kringelikrokiga väg, för det blir verkligen hur moddigt som helst och svinhalt... Det spelar ingen roll om man kör i 10 km/h för det är skitläskigt att köra ändå; speciellt med Alva i bilen. Dessutom är det kolsvart här ute på vintern, för vi har inga gatulampor - usch, jag vill flytta in till stan! Och M klarar inte av att bo i lägenhet; vad ska vi ta oss till?

Kom bara att tänka på en sak till: hur många är ni där ute som börjar med eran nystart idag? Tycker mig ha sett datumet 090801 lite varsomhelst på bloggarna som jag följer :-)
Lycka till alla ni som börjar era "nya" liv idag!

2 kommentarer:

Helen sa...

jag börjar på måndag jag...
med nystart alltså.. hihi.. snygg bild förresten.. haha..
ja du boendet det var inte en lätt grej för er.. hoppas ni kan hitta nåt hus närmare stan att hyra då.. kram

Helen sa...

men just det. stort stort stort grattis till din nedgång.. fan va härligt.. bra jobbat gumman..
kommer sakna matbilderna.. kram