måndag 10 augusti 2009

Mitt nya godis...

Förut på jobbet kände jag mig så torr i munnen, och i och med att vi inte får tugga tuggummi under arbetstid så köpte jag en sån här påse med Läkerol Giants, och tänkte att jag skulle ta en och suga på lite då och då - nu är jag fast!
Jag åt upp hela påsen på en gång och det bästa av allt: hela påsen är 0,5 points!!!
Snacka om att man är ätstörd...

Annars går det fortfarande jättebra med pointsen, och jag är så himla stolt över mig själv.
Jag var farligt nära att smaka på en chokladboll igår, men samtidigt så vet jag att om jag hade tagit en chokladboll till fikat, så hade jag köpt en hel förpackning och mosat i mig efter det. Faan, det är ju helt stört egentligen!
Nu ska jag ju inte säga att jag aldrig mer kommer att äta godis och kakor och sånt, men jag är verkligen glad så länge jag kan hålla mig ifrån det helt och hållet. Förutom mina Läkerol då; de kommer jag nog fortsätta med :-)

Nej, nu är det dags att börja med maten.
M kommer hem om en liten stund, så jag ska överraska honom med kokt potatis, "köttbullar" och brunsås - hans favoritmat!
Vi hörs mer ikväll!

1 kommentar:

Helen sa...

mm dom är ju supergoda.. åhh jag vet precis va du pratar om med chokladbollen.. är man helt störd eller vad är det för fel.. jag vet inte.. men jag känner precis som du.. kram