lördag 8 augusti 2009

Heldag på Sommarland!



Idag åkte jag, Alva, M:s bror och hans tjej till Sommarland och spenderade flera timmar i hundragradig värme och strålande sol. Det var jätteroligt, men VARMT! Dessutom var det säkert publikrekord, för det var precis hur mycket folk som helst!
Kvällen avslutades med grillning hemma hos Anders, och brorsan och hans tjej var med också.

Idag har jag överskridit mina points för första gången sedan jag började viktväkta på allvar för 3 veckor sedan, men det känns helt okej ändå. Dels gick vi så mycket på Sommarland, så därifrån fick jag ju några extra aktivitetespoints, och dels la jag de extra pointsen på mat och har alltså fortfarande inte ätit något godis, glass eller några kakor.
Frukosten "kostade" 5,5 points, på Sommarland åt jag en vegetarisk hamburgare och en mellan pommes stripes och en Cola light, och när vi grillade nu ikväll åt jag lite potatisgratäng, halloumiost, fetaostsallad, coleslaw, grillskiva med vitlökssmör, en minibaguette med ost och smör, grillad majskolv och drack Coca Cola.

Nu ska jag gå och lägga mig, för jag är verkligen dödstrött.
Godnatt!

Inga kommentarer: