tisdag 4 augusti 2009

Jävla skitliv!

Usch, jag har känt mig så nere och på dåligt humör de senaste dagarna - jag hatar allt och alla!

Idag skulle jag t ex ha ett möte på jobbet, men avdelningschefen som jag skulle träffa var dels 45 min försenad och sen satt han på sitt kontor och pratade i telefon medan jag stod utanför och väntade på att han skulle bli klar, så till slut blev jag så jäkla sur och bara stövlade därifrån och struntade i vårat möte - jag tycker att det är så nonchalant!

Sen kommer jag hem och då väntar disk och matlagning och en sjuk sambo och en hyperaktiv 3-åring och ett skitigt hus som jag bara vill flytta ifrån...
M ringde till mig på jobbet idag också och sa att han hade hört något som fräste nere i pannrummet, så jag fick hämta grannen som gick ner och kollade så att det inte låg en orm eller råtta eller nåt annat äckligt där nere. De hittade ingenting, men det känns ju inte så jäkla kul att gå ner och elda nu...
Åh, jag får panik snart - jag vill verkligen inte bo här ute på landet längre!

Och precis som om det inte räcker med elände, så ringde de från mitt försäkringsbolag förut och menade på att de hade ändrat sig angående reparationen av min bil... Först ville de skrota bilen och ge mig 30.000 kr, sen ändrade de sig och gick med på att betala reparationen för 33.000 kr eller vad det nu var, och förut ringde de alltså igen och hävdade att de inte alls ville laga bilen för enligt dem var den inte värd mer än 25-26.000 kronor.
Jag blir så jävla trött!
Men jag har ju faktiskt fått ett papper på att de godkänner lagningen mot att jag betalar 3000 kr i självrisk, och M ringde t o m och dubbelkollade så att det verkligen stämde, så det finns ju både ett muntligt och ett skriftligt avtal - visst kan de inte bryta det hur som helst? Finns det någon juridikintresserad som läser min blogg, så får ni gärna komma med kommentarer!

VV-räknandet flyter på som en dans, och idag har jag ätit:

Frukost: 1 kruskabulle med Lätta, 2 skivor rökt skinka, gurka och paprika, ett glas apelsinjuice och kaffe (5p)
Mellanmål: 6 msk keso, körsbärstomater, 1 kruskabulle, Påskmust light (3p)
Middag: 3 bitar halloumi light (3,5p), ugnsbakad sparris med olivolja och flingsalt (1p), ruccolasallad, gurka, tomat, 1 veg hamburgare (2,5), ett Frisco hamburgerbröd (3,5p) och Cola zero

2 kommentarer:

Helen sa...

åh gumman.. nu är livet orättvist mot dig.. hoppas att det löser sig med bilen och väsandet i källaren.. va nu det kan vara..

skönt att det rullar på med räknandet för dig.. för det kan ju ta på krafterna det med... kram kram

Cornelia sa...

Usch så trist. Kom igen nu. Det kan bara bli bättre. KÄmpa kämpa. Stor kram och en massa styrketankar till dig.
Kram och pepp