måndag 3 augusti 2009

Feberfrossa...

...har inte jag (tack och lov!) men M har legat i soffan hela dagen och verkligen mått skit!
Det började med att han mådde illa hela dagen igår och när jag skulle gå upp och lägga mig sa han att han frös så himla mycket. Efter några timmar hörde jag att han kom upp och hämtade kudden och täcket och la sig på soffan, och när jag väckte honom i morse sa han att han hade haft 39,3° feber på natten och svettats så att kudden var helt genomblöt.
I och med att jag började jobba innan dagis öppnade imorse så fick Alva vara hemma med honom idag, och i och med att han inte har orkat göra nåt är hon fruktansvärt rastlös och jobbig nu! Och jag är dödstrött, så jag orkar verkligen inte sysselsätta henne...
Det får bli en tidig kväll ikväll...
Jag vill bara gå och lägga mig så att det blir en ny dag!

Frukost: en stor fralla med 1 skiva rökt medvurst, gurka och tomat, 1 kokt ägg, kaffe (6p)
Mellanmål: 1 äpple, 6 msk minikeso och 1/2 avokado, kaffe (3p)
Middag: VV-kycklingpizza, egen dressing och ruccolasallad (7,5p)
Kväll: 2 Polarkraft extrem med Lätt & lagom och 2 skivor Läcköskinka,
1 nektarin (3,5p)

1 kommentar:

Helen sa...

åh stackarn.. feber är inte kul alls... förstår om Alva var mellan väggar å tak sen.. dom behöver ju lite aktivitet om dagarna om man säger så.. kram kram å pepp